torsdag 9. september 2010

Mat i hverdagen

Hva skal vi ha til middag? Godt spørsmål, har du fler? Ok, jeg vegrer å gå i butikken. Med kjøleskapet fullt av gudene vet hva, må det da gå an å finne noe å lage middag av? 

Med litt arvet av en ferierende mor og litt rester, så er dette det jeg fant. En stusslig blomkål, et par ferdigkokte poteter, et par slappe gulrøtter, noen ferdiggrillete kyllingbiter, et par skrukkete paprika, en rødløk, en bit møkkete purre og litt svensk matfløte. 
Kutt opp, pill rent, ha i gryte sammen med salt og vann og kok opp!

Vi gikk for lapskaus, men det ble en perfekt onsdagssuppe! Velbekomme!


Så skulle jeg og lille dude være alene hjemme. Og med litt slit med middagsspising, får han velge. Han velger alltid pizza, noe som utgår på en torsdag siden det er fredagsmat. Men julegrøt, mamma, det kan jeg vel få! Klart du kan, gullet. Og mor går til høytidelig innkjøp av en ferdigpose som smaker... ferdigpose. Jeg tenker at ungen spiser og da får vi finne oss i ferdigmat en svært sjelden gang imellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar