onsdag 21. august 2013

Når du føler deg litt nedfor og kanskje litt mislykket..

... som forelder, menneske, venninne... vel, da vet jeg hva du skal gjøre. 

Se TV.
Jeg er ikke arbeidsfør om dagen, og det er vel ingen hemmelighet at det er forslappende og fordummende og slenge i heimen. Særlig når man har strenge restriksjoner på hva man kan og ikke.

Men altså TV.
Supernanny er jo alltid en vinner hvis du innimellom har en trollunge. Jeg tar meg selv i å føle meg svært så vellykket som mamma fordi jeg aldri har hatt en unge som kaster stol i ansiktet på meg og kaller meg ekle, feite kjerring. (i en alder av fire)



Siden jeg nå er litt opptatt av helse (manglende sådan), trenger jeg av og til å stimulere friskhetsfølelsen. Et program med Pinlige sykdommer, gjør susen. I tillegg får man sett så ekle ting at man får søvnproblemer av mindre. Takk til norsk helsevesen som gjør at vi slipper å vise sopp-dåsa vår på tv. Eller klumpene i rompa. Og her sladdes ingenting. Absolutt ingenting.
En ujevn pupp er for mainstream for dette programmet som viser både fyllebæsj i kopp og inngrodde peniser.




Og hvis du vil se tv av type "trafikkulykke, man kan ikke se bort" så er det bare å gå på TLC. Freakkanalen fremfor noen. 
"Here comes Honey  Boo Boo".
Jeg sitter av og til med åpen munn på en regnfull søndag og ser på Toddlers an tiaras og gremmes over hva foreldrene utsetter barna for. Å ha i dem sjokolade en hel dag for at de skal holde en hel dag med missekåringer for treåringer... det er jo barnemishandling.
Jeg trodde at serien om Honey Boo Boo eller Alana som hun heter, var om missekåringer. Nei, dette er om familien til Honey Boo Boo. OMG. Her er en familie som er som en tegneserie.
Her er sydstatsfamilien med dyner og puter uten putetrekk, tenåringsmødre, et kosthold og en grådighet uten sidestykke (Halloween...!) og selvsagt missekåringer for den yngste.
Alle ser ut som fløteboller med rompesprekker tytende. Ok, flott at Alana faktisk vinner kåringer som den overvektige syvåringen hun er, men likevel...jentungen er jo søt. Men oppførsel... not so musch. Men hele familien hyler og skriker og slenger både seg og alt rundt, så kanskje ikke så rart.




Jeg setter meg på min høye hest og tillater meg selv å føle meg littegrann mer vellykket enn alle disse folka på tv.



2 kommentarer:

  1. Vi gikk rrett i Honey Boo Boo fella da vi var i USA og mesket oss hver kveld...kjempestas! Og jeg var rimelig nedlatende...Og så viser det seg at mor i huset setter alle pengene var "freakshowet" i collegefond for barna, at hun nekter å bytte hus fordi de er en vanlig ( eh, ja vel) familie der de bor og ikke vil skille seg ut og at ja, i det hele tatt så selv om de er grimme og grusomme så er det en vag plan i deler av det de gjrø. Selv om de altså fjerter og raper og er utrolig ufine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har faktisk lurt på det. TLC betaler jo godt. (ex Gosslin familien, de med åtte unger, og En mann og fire koner).
      Men kanskje jeg er prippen når jeg synes man skal ha trekk på putene og dynene?
      Og - det ser ut som om de trives med hverandre, i det minste.

      Slett