søndag 11. august 2013

Prøver på - litt forsiktig

Da er jeg her - litt forsiktig. I lang tid har jeg hatt en høyrearm som ikke virker. Det betyr epikondylitt, eller mer kjent som tennisalbue. Nei, ingen tenniskropp som følger med, dessverre... og særdeles hemmende.
I følge min fysioterapeut, skal jeg gjøre absolutt ingenting med armen. Den skal ikke holdes noenlunde i ro, men helt i ro. Prøv selv.
Legen min er ikke så ivrig på dette med helt ro, men er, som meg, ganske bekymret på så godt som ingen bedring. Dramatiske øvelser som å tømme oppvaskmaskinen, ta en melkekartong ut av kjøleskapet fikk jeg betale for. Og gjør enda.
Litt pc-bruk nå, litt tasting på telefonen - og hviiiil...
Men jeg må prøve, litt forsiktig. Og så får vi bare se hvordan det går.

Jeg har ikke lest blogger, vært særdeles lite aktiv på Facebook etc. men et sted må man vel begynne - om man noen gang skal komme seg i arbeid igjen. Litt forsiktig.

Det har ellers vært en fin sommer. Vi har besøkt Hunderfossen, vi har vært på Møre, fått med oss båtfestivalen i Ålesund, og kiden har badet i sjøen - i timesvis. Tre dager med seriøst drittvær på sommerhuset; vi rømte hjem til knallsommer!
Nå er høsten litt i gang med SFO - straks er det skolestart, og vi har tredjeklassing på ordentlig.


Glade meg og kjæresten før årets happening; MUSE

3 kommentarer:

  1. Huff, høres absolutt ikke godt ut. Sånt tar tid å hele og tålmodigheten settes på prøve. God bedring.

    SvarSlett
  2. Hadde ikke hørt det fancye navnet på tennisalbue...God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint skal det være- Lateral epikondylitt...fektere kan også få dette. Selv har jeg en svært kort karriere som fekter, men det er ikke derfra jeg har dette.

      Det er også noe som heter medial epikondylitt, det er golfalbue. Eller klatrearm.

      Men uansett snakker vi om det mange av oss oppfatter som litt sossesporter. Derav "fint skal det være". Haha

      Slett