tirsdag 27. august 2013

Høstterminen er i gang

Solen skinner, det er opp mot 25 grader om dagen. Jeg nyter hver morgen en kaffe på balkongen, etter at duden er fraktet til skolen. Så blir dagene lange.


Behandlingen jeg får for tiden, er en heftig påkjenning for kroppen, så å løpe i skogen og lete etter hoggorm eller andre bravader, blir det lite av. Dessverre. Og så siger tregheten innover meg, når det er så lite jeg kan gjøre. Siden jeg i lang tid har planlagt å male en gjestedo, noen lister og vinduskarmer, omrokkere på rommet til minsten siden behovene endre seg etter som årene går... vel, det er ekstra kjipt å se på alt jeg ikke får gjort. Mens jeg klør i fingrene etter på gjøre det.
Stakkars meg.

Uansett, det har lenge vært noe jeg MÅTTE gjøre. Jeg er klassekontakt og en rev på å arrangere disco og grøtfest. Men alt som følger med... not so much. Spare på og organisere kvitteringer, sortere mynter og sette opp et slags regnskap... ahh... kjedelig.
I dag er det foreldremøte. Og jeg måtte. Og jeg har gjort.
Det har vel kostet mer krefter å grue seg til det enn å faktisk gjøre det. Sånn er det jo ofte.
Men det er gjort og jeg synes jeg har vært så flink!

Da er det bare å rydde plass i hodet for foreldremøte med skolen, kulturskolen, korpset, få inn i rutinene når det er notekurs etter skolen og når det er tubaleksjoner i skoletiden og tubaen må med på skolen. Og lottemøter, styremøter, huske å ha med gymtøy (skift og dusj er nytt av året), innesko, bibliotekbøker. Og alt det der.
Men en kid.
Ære være dere som har mange.




Jeg så forresten Lisa Williams på Kulturhuset i går. Sært, men særdeles fascinerende.
Ingen beskjeder til oss dessverre.

1 kommentar:

  1. Ja - det er i gang. Takk for æren (som flerebarnsmor) - her er det ganget med (minst)tre alt det du lister opp. Heldigvis går de på samme skole, så de fleste foreldremøtene og avslutningene blir på hver sine dager. Men når mannen og jeg begge er så utrolige ansvarlige nærmiljøpersoner og sitter i FAU, FAU-ledelsen, er klassekontakter, fotballtrener, korstyresekretær, driftsstyremedlem på skolen osv - så baller det litt på seg og blir en del kollisjoner allikevel... Og så dugnadene. Fint at ingen av ungene er på samme aktivitet - så får vi rett og slett spredd oss og blitt med på alle dugnadene. Og innimellom tar vi en kopp te. God bedring til deg!

    SvarSlett