tirsdag 24. mai 2011

"En stjerne i natten"

 Jeg er fan av Marian Keyes. Ok chicklit og i noens øyne, ikke høyverdig litteratur... men det er jeg ikke opptatt av. Da jeg leste hennes første "De desperates cafe" ble jeg litt sur. Hun hadde skrevet min bok. Det var den forfatterkarrieren... nuvel - etter det har jeg lest de bøkene hun har kommet med. Perfekt ferielitteratur.
På vei til London, kjøpte jeg denne siste. En litt annerledes bok. Javisst kjenner man forfatteren, men likevel en ny vri. En bok jeg er glad for å ha lest.





 Bokomtale:
Star Street 66 i Dublin er ikke som andre boligblokker. En usynlig kraft våker over menneskene som bor i de ulike leilighetene, men ingen er klar over det ennå. Det skal ta nøyaktig 61 dager før den fremmede røper sine egentlige hensikter - og viser sitt sanne ansikt. Men én ting er sikkert: Når nedtellingen settes i gang på dag 61, er det ingen vei tilbake. Hvem bor i Star Street 66? En av beboerne er i ferd med å forelske seg, en annen er revet mellom to elskere. Noen ruger på hemmeligheter som ubønnhørlig vil komme for en dag, og for andre får disse avsløringene tragiske utfall. Skjebnen har flyttet inn i Star Street. I bagasjen har den kjærlighet og ulykke, optimisme og hjertesorg, samt evnen til å omkalfatre liv.

Kos deg med en god bok! 

1 kommentar:

  1. Denne ligger på vent hos meg også... Bare jeg blir ferdig med et par andre jeg holder på med!

    SvarSlett