mandag 30. mai 2011

Brandade

Brandade hadde jeg aldri hørt om, før jeg siste uken fikk oppmerksomheten fanget av Sjuves klippfiskoppskrift på klikk.no.
Ser enkelt ut, må prøve.

Sånn bortsett fra at jeg ikke fikk med meg at oljen skulle i etterpå, så jeg kokte det hele med både melk og olje, se det går under personlige tilpasninger. Kjøkkenet luktet himmelsk mens jeg holdt på, kan jeg love.
Jeg valgte å servere med nykål-sommerkål-tidligkål, forvellet med salt og pepper og smør og hadde småtomater til. En helt fullstendig middagsrett (som, pga. sommerkålen, ikke hadde trengt brødskiven) som falt i smak hos store og små.
Jeg ser selvsagt at min fiskebrødskive ikke ser ut som den det er bilde av i oppsklriften, men det var godt, ja!


Vi koker i vei.

Nykål, tidligkål, sommerkål...

Og en skogsbærsmoothie til dessert.

1 kommentar:

  1. Ja, dette var nytt for meg også. Brandade - pussig navn...;)

    SvarSlett