onsdag 11. mai 2011

Blogging og denslags

Nå har det seg sånn at en gang i fjor (høst-vinter) så takket fotoapparatet mitt pent for seg. Det å kunne vippe ut et lite minnekort og bare frese over noen bilder i full fart, betyr mye for innlegg jeg vil legge ut.
Til en viss grad funker en telefon, men nå begynte den å bølle seg også. 
Derfor får jeg ikke laget det flotte helgeinnlegget jeg hadde planer om.

Det innlegget om kakebaking til konfirmasjoner torsdag.
Det innlegget om den fantastiske Bindersfesten med HV-02 fredag kveld (hedring av milorg og gutta på skauen), inkludert avgangspanikk pga antrekk.

Det var en nydelig blomsterseremoni lørdag 7. mai - Lottenes dag - på Retterstedet på Akershus festning. Jeg selv la ned blomster sammen med Kommandanten til Akershus mens blåsere fra HMK Garde blåste bønnesignal.
Ikke noe eget bilde av meg fra i fjor, men det er omtrent likt hvert år da... Her er fra lenge før min tid:



Mer om Lottenes dag, kan du forresten lese her.

Såsuste man videre og ut av uniform og såå kjapt inn i bunaden at det svuppet en hel kropp inni på et blunk. Alt går med stor nok fart.
Men dette kan dere heller ikke få se bilde av. 
Jeg kan likevel vise bilde fra en konfirmasjon i fjor. Funker det?
Foto: vår sønn, firogethalvtår.
Søndag danset guttungen en flott elevoppvisning, med gode venner og familie som tilskuere. Mor blir jo svært rørt når barnet spille luftgitar og gjør stjernehopp og samtidig faktisk holder takten. Etterpå spiste vi uanstendige mengder med reker i haven og kronet dagen med en nystekt rabarbrapai.

Det var en fin helg. Men uten kamera må dere bare tro meg på mitt ord.

Men om kort tid flyr jeg avgårde til London, og det var på tide å ta litt action. Så et nytt kamera er anskaffet og da skal dere få se bilder.

Blir ikke det fint?

4 kommentarer:

  1. Weee bilder!

    Det er ikke det samme å blogge uten bilder. Selv bruker jeg BARE mobilkamera, men det går vel greit allikevell?

    Og når det gjelder å ikke få blogget om alt en vil så kjenner jeg til det. Både det ene og det andre innlegget suser forbi meg for tiden. :(

    Bedre lykke neste uke eller så. ;)

    Gleder oss til Londoninnlegg.

    SvarSlett
  2. Ja, du må ha et kamera! Men man kan jo ta flotte bilder med mobilen, da.

    SvarSlett
  3. Fine bilder selv om de ikke er nye! Fin bunad! Flink fotograf!
    Kjøpe seg kamera ja!

    SvarSlett
  4. Synes du fikk til mye på en helg - selv uten kamera:) Kos deg i London <3

    SvarSlett