onsdag 5. oktober 2011

Barnepiken - The Help. Filmen

Foto: DreamWorks
I sommer leset jeg boken og skrev om den her. Nå kommer filmen. Ut fra det jeg har sett på bilder og på traileren så ser det lovende ut. Rollene er besatt av folk som ser ut sånn som jeg hadde tenkt de skulle se ut. Det er alltid en lettelse, jeg blir fort forvirret ellers.

Nuvel. Nå kommer filmen. Og det er delte meninger om den. Enkelte mener at hvite nok en gang tar hovedrollen i de svartes historie. Mulig det. Jeg vet ikke. Jeg vet bare at boken grep meg. Jeg visste ikke det var sånn. Og jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste. Så samme hvem som forteller; historien - som vi kan ta den i dag - er fortalt.

Her kan du lese mer om uenighetene vedrørende denne filmen.

3 kommentarer:

  1. Denne har jeg virkelig lyst til å se!

    problemer med å kommentere hos deg, måtte bytte nettleser.

    SvarSlett
  2. Filmen var sterk men flott. Den vant publikumsprisen på Filmfestivalen i Haugesund.

    SvarSlett
  3. Jeg vil også se den filmen!

    SvarSlett