tirsdag 5. april 2011

Kjære dagbok.

Kjære dagbok.bloggen min.
Hvor har vi ikke savnet hverandre. Hva har skjedd med deg siden sist? Og meg? Utover noe slappe "jeg er her"-greier?

Tja, her er det veldig hverdag for tiden. Det går i den kjedelige vanlige tralten. Det er både euforiske dager med sol og glitrende øyne på en ufattelig sølete og møkkete unge. Sykkelen er funnet frem, men gårdsplassen ikke kostet - så litt skrubbsår hører med.
Vi bærer våte og herlig møkkete dresser og vadere mellom barnehage og hjem for spyling og tørking.
Jeg har aldri angret på den litt råflotte og jålete støvletørkeren som er så mye mer enn en tørker. Den har et blått ultrafiolett lys som også dreper bakterier og fjerner lukt. Det er en staselig funksjon siden vadere og votter og slik har en tendens til litt sånn eau de grevling.


Ja, hva annet har jeg holdt på med da, kjære dagbok blogg? Klesvask tar liksom aldri slutt. Og jeg kan love at det blir ikke bedre av at man plutselig har hevet seg på treningsbølgen heller. Et godt argument bare der - reduser klesvasken... den er det nok av uansett. Ikke går den noe sted av seg selv heller. Helt sant.

Men det har vært mye kos da. I dag våknet vi til regnvær og trist og mørkt... da fikk selvsagt lilleduden med seg søndagskakao på termos for barnehagen skal på tur. (søndagskakao er ordentlig kakao laget på regia og melk, ikke sånn poseutrørt rettikoppen). I tillegg vartet mor opp med en enkel omelett hvorav halvparten ble frokost og resten gikk i turmatpakken.


Denne var med fare for å virke som en klysete supermamma, men det ER faktisk kjempeenkelt og raskt.
Kjære dagbok blogg. Jeg har savnet deg. Å snakke med deg, kunne drøfte ting utover natten. Gleder meg til å ta opp tråden igjen. Vi fikk ikke snakket dagsaktuelt om Frp-skandalen, men min venn, det kommer flere.
Vi har ikke snakket om Forsvaret på lenge - skal vi det? Vi får se hvor veien går.
Kanskje vi heller skal kjøre en mer laid-back stil og rigge til små tablåer av påskepynt? Etter at vi har ferdigstilt den røde skjenken som alle har hørt om men ingen enda sett?
Vi får se. Vel, hyggelig å være sammen med deg igjen.

2 kommentarer: