mandag 8. september 2014

Det er en bragd!

Vi har ikke helt styr på klesvasklogistikken her i huset. Når man har fått skittentøyet oppi skittentøykurven, skal det jo videre til vaskemaskin. Så skal det henges opp. Deretter skal det av tørkestativet og så brettes og der igjen legges i skapet til eieren av den aktuelle bunken med sokker, underbukser eller t-skjorter.

Som du skjønner; her er det mange ledd. Det tar sin tid fra en skitten sokk blir plukket opp fra badegulvet og den kommer ren i skapet via alle de nevnte operasjoner.
Derfor har man her i huset ikke alltid matchende sokker. Sånn cirka og -ish og lignende... ja... men det er altså ikke alltid at ting er helt på stell. Jeg har brukt mange år og morgener på å selge inn ulike sokker til guttungen. At jeg i alle år har gjort dette med en Asperger-unge - og lykkes - er jo en bragd i seg selv.
At han i morges hentet to ulike sokker selv, må vel regnes som et under. 
Altså - han kunne stupt ut i denne sofaen og funnet to like, men her seiret latskapen over Asperger.




2 kommentarer:

  1. Her går de alle med ulike sokker - jeg har gitt opp matchinga for lengst...

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Jeg har en egen kurv til sokker på badet og alle single sokker havner der! Så er det parring av sokker hver fredag kveld med ett tilhørende glass vin og noe artig på tv:-) Det er min koselige løsning på det problemet:-))

    SvarSlett