søndag 29. januar 2012

Helg

Det er en hel helg som kan fylles med alt vi bare vil. Med foreningsliv og helgekurs og slikt, ser jeg ofte frem til helger uten faste planer. Denne helgen var det et par frisørtimer som var booket. Ellers bare planer om skitur og ... ingenting. Så deilig å kunne ta ting på sparket etter innfallsmetoden. Få ta en skitur.Som omtrent tok knekken på meg som et bevis på at jeg gjør slikt for sjelden. Tok bilde av meg selv men her snakker vi om ikke en gang knallhard sensur, så de flotte løypene som Skedsmo skiklubb vedlikeholder, får duge som illustrasjon.





Det er også fantastisk å få oppleve Smart Club en lørdag ettermiddag for å kjøpe en skijakke som er så godt tilbud. Som det selvsagt er renset for, men tre gutteboxere til 19,- og nytt ullundertøy og sånt, får vel gå som et varp. 


Senere er det også godt å ha tid til å lete etter mobilen som dunker så fint på innsiden av vaskemaskinen... grrr... jaja, jeg har hatt mobil siden 1994 og aldri ødelagt en. Før nå - og enda er ikke alt håp ute... men likevel.



Nå er det søndag morgen. Og jeg håper at filt-støvelen som er innmaten i en sorelstøvel, lar seg tørke og blir brukbar og luktfri etter å ha ligget natten over i eddikvann. Noen ganger får småttiser det veldig travelt, altfor travelt og siden det ikke er sommer og barn går i shorts og er barnbente, så renner alt "det travle" ned i støvelen.


Skitur er planlagt i dag, selv  om den yngste sofagrisen la opp til sofagrisdag med å allerede i natt vekke mor for å si han var nok litt syk i dag. Og med fare for å virke ufølsom... særlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar