onsdag 14. juli 2010

Lotter på tur - diverse bilder

Å være lotte er noe jeg har vært i mange år, siden 1998, faktisk. Det er lenge. Jeg har lært enormt mye disse årene; om meg selv, om forsvar og samfunn, og om andre mennesker. Jeg har også lært meg et godt stykke historie i tillegg til respekt og forståelse. Jeg skal legge ut litt bilder etterhvert av ting jeg og vi som lotter har gjort og vært med på.

Bildene her er fra det som het grunnkurs A den gang; en slags rekruttskole i komprimert utfoldelse. Vi var slitne og skikkelig mos, men jeg har bare gode minner.

Det andre bildet er fra Norges lotteforbunds 75-årsjubileum, da vi hadde æresvakt ved gravstedet til Jacobine Rye, grunnleggeren av lottebevegelsen i Norge, Foran ser vi er kjær lotte som i sin glansperiode  var Lottesjef og også mottok Kongens fortjenestemedalje i sølv for sin innsats som lotte, Trude Støve.


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar