fredag 5. desember 2014

Murphys lov


"Alt som kan gå galt, vil gå galt".

Jada, men neida, selvsagt har ikke absolutt alt gått galt! Det ville jo vært mer enn kjipt. Men, noen ganger kjennes det som om man arbeider mot universet.

Det begynte mandag. Jeg skulle trene og så et ærend. Jeg brukte derfor ikke treningssenteret gratisparkering, men på vanlig plass og betalte parkering frem til når jeg tenkte jeg var ferdig.
At jeg ikke kan klokken og teller frem til 1030 istedet for 1130... vel, det var sure 750 straffepoeng på gul lapp.

Tirsdag var helt fin. Helt til jeg for n'te gang mistet mobilen i gulvet. Denne gangen knuste glasset.
Onsdag gikk jeg til den lokale Doktor Mobil for å sjekke pris og mulighet for nytt glass. Det jeg trodde var 300 var 1300 - litt språkutfordring - men 1300 var uaktuelt - så det fine, nye glasset, ble igjen erstattet med det knuste.

Det blir ny telefon til uken, men både den og parkeringsboten koster penger jeg ikke hadde tenkt å bruke på denslags. Det er jo snart jul - og jeg har visst fått julegave i form av en ny tv. Og det klager jeg ikke over. 
Nei, alt gikk slett ikke galt. Men noe gjorde. Og det er jo like teit hver gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar