lørdag 13. desember 2014

Lussekatter og sånt


Jeg slo til på "tilbudet" om å bake lussekatter til guttungens klasse. Det har jeg aldri gjort før, så det kunne være gøy å prøve. Jeg er ikke noe særlig god til å bake boller, men posene med ferdig bollemel har reddet meg. Fatter ikke hvorfor det blir så mye bedre.
I alle fall, jeg tenkte jeg kunne jo bare ta en slik pose, ha oppi safran eller gurkemeie og så ble det lussekatter? Og nå vet jeg at jeg er særdeles respektløs overfor dem som virkelig går inn i lussekattebaking med hele sjelen... men sånn skulle det bli.

De ble ikke så gule som ønsket, enda jeg spanderte en hel pakke safran jeg en gang fikk i gave. Men de smakte visst greit. Rosinene (omhyggelig plukket ut av en gløggmiks) datt stort sett av. Manglende pensling fordi noen ikke tåler egg.






Og mens jeg er på skrytehakket... krumkaker. Mmmm.... 


Jeg er ikke flink eller noe. Men synes det er moro å prøve, og gjør kun det jeg gidder eller har lyst til.

3 kommentarer:

  1. Ahhh ja Luciafesten... så hyggelig. Vi kjenner ikke her.
    Ha en fin adventssøndag. Hilsene sender deg Viola

    SvarSlett
  2. Ta en titt i bloggen min;)

    SvarSlett