søndag 26. oktober 2014

Søndagsaktivitet - bok og eplekake

Som jeg skrev i går, leste jeg ferdig Hegrenes dal - og lurte på hva jeg nå skulle foreta meg. På litteratursiden, vel å merke.
Liggende, hadde jeg, nettopp ankommet, siste bok i århundretrilogien til Ken Follett "På grensen til evigheten".


Kjempenes Fall og Vinter over verden er bøker som gjorde stort inntrykk, og jeg er altså i gang med den siste. Det er nesten 1100 sider og den veier nok til at jeg for første gang misunner mannen en lett Kindle. Men, jeg liker bøker i bokform... kall meg reaksjonær... og jada, jeg liker paperbacks, men nå altså dette digre beistet av en god historie.


Som tiltygg til en god roman, passer vel egentlig en eplekake perfekt.
Denne eplekaken er etter oppskrift fra skolekjøkkenet, 6.klasse? 4.? Har ikke bakt den siden, men takket være smartere folk enn meg, så var den tatt vare på. Nå skal jeg også spare på den - den var nemlig kjempegod!
I alle fall. Hva kan bli bedre? Eplekakekos og en god bok!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar