lørdag 25. oktober 2014

Hegrenes dal - av Sarita Mandanna

Hegrenes dal - den indiske kaffeplantasjen

For en bok! En av de bøkene jeg napper med meg fra Boklageret, eller en annen bokhandel jeg passerer. Ok, den ser spennende ut, tenker jeg, begynner å lese - og er fanget. Fanget av en historie, så fjern fra egen virkelighet, men som beskrives så jeg likevel kan ta og føle den. 

"En nydelig roman som du bør lese så sakte du kan", skriver bokinspirator Liv Gade.

Ja, sånn er det. Solen skinner, det er lørdag og ting skal gjøres. Jeg må bare lese ferdig, kan ikke legge den fra meg. Dette er definitivt en bok man har litt tomhet etter å ha lest, litt sånn "hva skal jeg gjøre nå?"

Anbefales - kos deg med en god bok!


Forlagets omtale:
Året er 1878. Den vakre Devi blir født som det første pikebarnet i familien Nachiminda på over 60 år. En jente som vokser opp med sterke meninger og troen på seg selv. Gutten Devanna tas opp som medlem av familien etter at moren begår selvmord. Devi og Devanna vokser opp som søster og bror, men Devanna vet allerede som gutt at Devi en dag skal bli hans kone. Men Devis store kjærlighet er tigerjegeren Machu. Fra hun er tolv år, vet hun med sikkerhet at dette er mannen hun vil dele livet med. Skjebnen vil det annerledes. Devi blir en dyktig forretningskvinne og eier av den største kaffeplantasjen i Coorg-dalen. Men veien dit er vond og lang, og alle vet hva det betyr når hegrene flyr inn over dalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar