mandag 18. februar 2013

... å fysjameg å fysjameg...

Uoppdragne folk er det en del av rundt omkring. Jeg er ikke 87 år og oppgitt over ungdommen nå til dags. Jeg er i førtiårene og regelrett sjokkert over enkeltes manglende evne til normal, god oppførsel.

Noe som virkelig får frem sinna-Siri, er avbrytelser. Jeg har aldri tillatt barnet mitt å henge på meg og snakke mens jeg står og snakker med andre. Han har alltid fått beskjed om å vente til jeg er ferdig.
Det følges slett ikke alltid, selvsagt gjør det ikke det. Men jeg forsøker i hvert fall å lære ham.

Voksne, derimot, kan jeg liksom ikke påta meg å oppdra. Ikke at jeg ikke har lyst. Jeg opplever stadig at jeg for eksempel står i en samtale med noen, og så kommer det til noen andre og begynner å prate med den jeg snakker med, og da gjerne om noe annet. Før de overhode har hørt hva man faktisk står og snakker om. For det kan jo godt hende at man tar del i pågående samtale, og om den dreier i en annen retning, det er selvfølgelig helt ok.

Noen ganger blir jeg bare sur og sier hadet og går, andre ganger blir jeg faktisk sint inni meg. Jeg synes det er så forbanna uoppdragent og uhøflig. Så tenker jeg at det kanskje ikke er så rart at unger i dag ikke kan vente.


1 kommentar:

  1. Er det sinnabloggeren Siri? ;-) Neida, I sooo FEEL you!! Det er så UTROLIG irriterende når mennesker avbryter. Respektløst, og FREKT! Kjenner jeg blir sint her jeg sitter, for jeg har ganske mange historier der det har vært tilfellet. Så nei, ikke rart at unger ikke vente!
    Klem fra Tante Sofie 2!

    SvarSlett