onsdag 13. juni 2012

Defekt.

Defekt er ikke et vaskemaskin- eller tørketrommelmerke. Jeg fikk erfare at det kunne faktisk misforstås da jeg la ut en gisbort-annonse på finn.no. Det er jo slik at vaskemaskin er drittungt å bære. Men det finnes jo mennesker som synes slikt er veldig fint å skru på, reparere, bruke deler etc. Så jeg inviterte da til en vinn-vinn situasjon for flere.

Da første sms tikket inn, forsto jeg at "defekt" kanskje ikke er det mest brukte ordet. I hvert fall var det slik at det ikke ble forstått at både tørketrommel og vaskemaskin er ødelagt/virker ikke/kaputt... defekt.

Så da får vi løfte på oss brokk selv, eller tigge pent de som kommer med nytt stæsj, om de kan ta det. (for mer penger enn om man hadde bestilt bortkjøring da man kjøpte ny)

Vi går ikke tilbake til naturen og finner frem sunlighten og vaskebrettet.
Tørketrommel har hatt respirtasjonsbesvær over lang tid.
Vaskemaskinen har slitt lenge og trakk sitt siste åndedrag forrige uke.

Begge deler har hatt levetid langt over forventet.

1 kommentar:

  1. Defekt hadde vært et spesielt navn på et hvitevaremerke ja, haha!
    Jeg tror de plikter å ta med seg den gamle, de som kommer med den nye. Det gjorde de i hvert fall her :)
    Grattis med nytt!

    SvarSlett