torsdag 22. desember 2011

Bittelille julaften

En dag de siste julenekene stresser og bulker. Årets største bulkedag. Og jada, jeg brukte også opp noen titusener "omtrent på denne tida" for noen år siden. Det gikk fort...
O, bulk med din glede
Foto: Dagbladet
Jeg har vært og skal ut og kjøre i dag. Men jeg skal ikke bulke. Jeg skal ta juleferie med senkede skuldre og glede meg til en juletusletur i Oslo-byen i morgen. Kjøpe de siste julegavene og la lys, musikk, julen gli over meg og bli til fred.

I kveld er det årets faste filmkveld med Love Actually, julebrus og popcorn med forskjellige smaker. Og kanskje har alle pysj på og kanskje får seksår være oppe lenge og tror han forstår hva filmen handler om.

Men først skal det diskuteres teologi, tro og tvil, Jesus og blånisser ("finnes de, mamma?" "Ja, hva tror du selv?" "De finnes" "Ja, da finnes det blånisser")


Jo, nå er jeg klar for jul og fri og god mat og familie og venner.

1 kommentar: