torsdag 8. juli 2010

Sanitetskvinnene



Norske kvinners sanitetsforening er noe jeg alltid har visst om. Min mormor og grandtante var sanitetskvinner. Jeg var med som barn og bandt fastelavnsris, blant annet. De lagde også andre ting som ble solgt på julemesser. Sanitetskvinnene jobber og jobber og samler inn penger til blant annet kvinnehelse. En organisasjon som ble stiftet i 1896 som iløpet av årene har overført milliardbeløp til samfunnet. Det er dem vi kan takk for at helsestasjoner for (mor) og barn i dag håndteres av det offentlige. Du kan lese mer på Og det er dem vi kan takk for at helsestasjoner for (mor) og barn i dag håndteres av det offentlige. Du kan lese mer på


http://www.sanitetskvinnene.no/


Grunnen til at jeg i dag trekker oppmerksomheten mot Sanitetskvinnene i dag, er et prosjekt som heter Min dag i dag som jeg fant gjennom Mammadamens blogg. Og som Anders har fått stor glede av da han var på Ekstremsportveko. (noen ganger oppdager man noe for første gang og på flere steder samtidig) Jeg smelter. Og vil være med og støtte. Jeg kan ikke bidra med noe annet enn et medlemskap, men det skal jeg jammen gjøre også. Jeg har i dag meldt meg inn som støttemedlem i Norske kvinners Sanitetsforening.


http://mindagidag.no/





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar