tirsdag 6. juli 2010

Barn og logikk


Noen ganger blir man bare rundspilt. Av glupe unger og egen manglende korttidshukommelse.

Tirsdag morgen. Det er sommer, det er juli, det er varmt. Vi pakker sekken til barnehagen for ukens faste tur. Dette involverer å ha med matpakke og drikke.

Lilledude: Jeg vil ha med kakao

Mamma: Nei, det drikker vi når det er kaldt. Om vinteren for eksempel. Du skal få med saft på denne termosflasken så saften er kald når du drikker den til formiddagsmat.

Lilledude: Termos skal ha kakao. Jeg fryser.

Mamma: Neida, det er godt og varmt og sommer. Saft, ikke kakao.


Diskusjonen avsluttet. 

Tirsdag ettermiddag. Vi sitter ute og peser i sommervarmen. Trekket på bassenget er tatt av og barnet og noen av vennene plasker og hopper og koser seg. Men selv barn må tørkes og varmes litt innimellom. til store protester. 

Mamma: Kom hit og tørk deg litt.

Lilledude: Jeg VIL IKKE! Jeg vil bade!

Mamma: Du skjelver lille venn, kom nå, så du ikke blir forkjølet.

Lilledude: Er jeg kald?

Mamma: Ja, se du rister jo, da er du kald.

Lilledude: Da vil jeg ha kakao.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar