onsdag 13. juli 2011

Ny bilstol

Det var på tide med en ny bilstol. Femåringens Britax multi-tech holder til 25 kilo. Vi har brukt den både bakovervendt og forovervendt og det er et godt sete.
Men en snart skolegutt som sikkert også snart butter 25 kilo trenger noe mer.
Etter å ha snakket med mange mennesker som bruker store deler av sin tid og energi på å lese tester, tester, tester, i tillegg til prissjekking i halve Østlandsområdet, så hadde vi landet på et Concordesete.


Jeg snakket på forhånd ned NAF-butikken og en hyggelig mann med verdens lengste og inderligste gjesping sjekket om jeg hadde isofix (nei, det har jeg ikke) og vi ble enig om å komme inn og se på utvalget og hjelp til montering. Det vil si, ikke montering, en klar overbevisning om at dette måtte være så enkelt at selv mor kan flytte og sette inn setet selv.


Så kom jeg i NAF-butikken da. Jeg hadde på det tidspunktet oppdaget at selvsagt hadde jeg isofix. (Takk brutter) Så kom utfordringen om at dette setet var en testvinner i 2010. Den som vant "alle" tester i 2011 var et annet. Men, de var ikke testet mot hverandre da. Hm... men ok, det ble det råeste, og med justering av nakkestøtte utover og innover, samt at man kan ta av ryggen etterhvert og forlenge bruken med mange år, så ble det Cybex Solution X2-Fix som skal være det beste av det beste. Jeg har ikke greie på det, men stoler på det jeg anser som fagfolk. Siden jeg er NAF-medlem  så betalte jeg "bare" 2195. Takk for det. Babyshop har den på tilbud til 1999,- løp og kjøp... 196,- omregnet i jordbæris i ferien... nei, jeg gidder ikke tenke på det.




Men nå har vi en Britax multi-tech til overs. En fresh og fin lysegrønn som aldri har opplevd noe galt. Vi er rause med barneutstyr, men denne koster treogethalvt tusen ny og legges ut på finn.no for et par høvdinger, så jeg har ikke lyst til å bare forære den bort heller. Får sjekke litt rundt om noen trenger en slik, trenger du? Eller kjenner noen som trenger? Det er et godt sete, fin farge. Og kan brukes både bakover og forovervendt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar