fredag 1. juli 2011

Bumerang av Tatiana de Rosnay

Jeg leste Sarahs nøkkel, jeg likte Sarahs nøkkel. Jeg likte bare Bumerang så veldig mye bedre. Det er en fortelling om å være barnet til noen, forelderen til noen, familier, sorg, håp, glede... den fanget meg fra første stund og holdt meg der hele veien. Jeg kjenner at jeg alltid ønsker at det "skal gå bra" - at det skal være en "slutt" - men dette funker. Anbefales!





Forlagets omtale:

Antoine Rey synes han har funnet den perfekte førtiårspresang til søsteren: en weekendtur til sommerens ferieparadis, der de ikke hadde vært siden de var barn. Helgen vekker minner, men ikke bare gode. Den siste sommeren de tilbrakte på øya, var like før moren døde. På vei hjem sitter søsteren taus og tankefull ved rattet, og idet hun tar sats for å fortelle hva hun har blitt minnet på, mister hun kontroll over bilen, og de kjører utfor. Søsteren blir hardt skadet, mens Antoine slipper unna uten en skramme. Hva var det søsteren ville fortelle? Antoine begynner å grave i familiehistorien, og litt etter litt avdekkes hemmeligheter som skulle holdes skjules for enhver pris. Tatiana de Rosnay har fått et stort publikum verden over med Saras nøkkel, og i 2009 var hun en av Europas mest leste forfattere. Hennes nye roman Bumerang er en gripende fortelling om hvordan taushet og fortielser kan holde en hel familie i en skruestikke, men mest av alt er det en historie om kjærlighet og tilgivelse - og mot til å tåle å konfrontere sannheten. 

Kos deg med en god bok!

2 kommentarer:

  1. Sarah's nøkkel har jeg lest også og er nå halvveis i Bumerang - helt fortapt. I like!!
    God helg :)
    -Linda-

    SvarSlett
  2. Har tenkt på å lese den. Siden jeg likte "Sarahs nøkkel" så kjempegodt! Nå bare MÅ jeg lese den. Gleder meg! :-)

    SvarSlett