mandag 4. juli 2011

Krigens kaier av Ken Follett

De siste ukene har jeg fått lest mange bøker. En av de siste bøkene, kjøpte jeg på Kreta da de medbragte var lest ut. Krigens kaier av Ken Follett. Jeg har hatt stor glede av Ken Folletts senere bøker og nå denne. Det er en bok man ikke kan legge fra seg. Spennende, grotesk, stolt, frydefull og svært nyttig lærdom.

Den Norske Bokdatabasens omtale:
To uker før D-dagen angriper den franske motstandsbevegelsen et slott hvor det finnes en telefonlinje som er viktig for tysk kommunikasjon. Men bygningen er godt bevoktet, og angrepet blir en fiasko. Flick Clairet, en britisk hemmelig agent, foreslår en ny plan. Hun vil sende et kvinneteam til Frankrike, som skal komme seg inn i slottet. Det hun ikke vet er at Rommel har ansatt en etterretningsagent som har som oppgave å knuse den franske motstanden. Og han er på sporet av Flick.
Forlagets omtale:
MAI 1944. I den franske byen Sainte-Cécile har tyskerne plassert en viktig kommunikasjonssentral. Felicity Clairet og hennes gruppe av britiske sabotører skal sprenge sentralen i luften, men forsøket mislykkes. Dieter Franck, tyskernes iskalde etterretningsoffiser slår grusomt tilbake.


Kos deg med en god bok! 

2 kommentarer:

  1. Selv veldig glad i Ken Follett. Tror jeg må lese mere av ham.

    SvarSlett
  2. Tenker jeg tar en tur og ser om jeg finner den på biblioteket i morgen :-) Høres ut som en bok jeg vil like, og Ken Follett er jo en utrolig god forfatter!

    SvarSlett