fredag 25. februar 2011

Oi, så flott og tusen takk og god helg! I overvåkingens navn.

Jeg har fått rosende omtale. Så utrolig stas! Tusen takk!
Nye følgere siden sist også - velkommen.

Så travelt at man ikke har tid til å rydde.
Jeg har holdt på med oppussing av møbel, føler meg som den reneste re:siri her - (plagierte her selvsagt re:signert) og jeg lager mat. Vi får besøk i helgen, det blir masse mat og rydding og overnatting og hjemmebakte knekkebrød, årets baccalao-happening, egenkomponert dessert og jeg vet ikke hva. Jeg har det travelt og storkoser meg. Og etter teaseren med gutta fra Torsdag kveld fra Nydalen, så tenker jeg du har ventet spent.
Men jeg kan ikke skrive den saken med venstre hånd. Jeg vil sende det jeg mener om "det" til avis og min representant i kommunestyret og litt sånn, så det får komme når jeg får tid.

Men det jeg vil sende med deg ut i helgen... det er min uttalelse om den ulovlige kameraovervåkingen som har skjedd hos United Bakeries på Majorstua! Det går bare for faen ikke an! Og en bot har de fått. 40.000,-  Å hallo, det sved sikkert skikkelig... not.
(det var fjortisspråket sitt, det tenker jeg)
Uansett; overvåking av vanlige folk er i utgangspunktet ikke greit.
Overvåking av folk som ikke vet om det, er så forkastelig og nedverdigende at jeg har egentlig ikke ord.

Så vil jeg si... dere arbeidsgivere som gjør dette... enten leser mail, sjekker internettlogger, har plassert ut kameraer etc. (for jeg er helt overbevist om at dette er flere): ikke tro at ingen vet det. Vær oppmerksom på at arbeidsmiljøet som skapes rundt arbeidstakere ofte gjenspeiler holdningen til dem, sier noe om hva dere er villige til å gjøre. Dere skal være oppmerksom på at det kan gå måneder og år, hvor folk på samme arbeidsplass "vet" at e-poster blir lest og telefonen sjekket for eksempel. Det betyr ikke at man varsler.
Jeg bare sier det.

Og ønsker alle og hver i sær en riktig god helg. (og et godt VM for dem som bryr seg)

Bilder og oppskrifter kommer over helgen.

3 kommentarer:

  1. Ta ros til deg, Siri! Vel fortjent!
    Ha ei fin helg - uten overvåking!

    SvarSlett
  2. Lykke til med besøk.
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke fått med meg saken om ulovlig overvåkning - har vært der mange ganger , de har nemlig verdens beste rundstykker og hjemmelaget jordbærsyltetøy.Kaffen er så som så, men den duger sammenhengende.

    God helg og kos deg :-)

    SvarSlett