onsdag 3. juni 2015

Ferdig med våronna?

Foto: rb.no
I dag er det skoklefallsdagen. Nå skal våronna være ferdig, spenn skjækene fra hesten og slipp den på beite.

Her har epletreet tatt seg et hvileår, løvetannavlingen blir massiv (ikke lett å klippe plen når det aldri tørker opp), men våronn har det ikke blitt mye av, må jeg innrømme.

Skoklefallsdagen er mest en merkedag på Østlandet. På kysten kommer våren gjerne tidligere og onna var ferdig i slutten av april eller mai. 

Men drittvær eller ikke, våronn eller ikke... det er tredje juni. Sommeravslutningene hagler på, hverdager fortsatt, men de rykkes ved, Det skal sommertures og roes ned før ferien.

Ellers forstyrres hverdagen min at det ikke kommer avis før utpå dagen for tiden. Åååå... så irriterende å ikke få Aftenposten og lokalavisen til frokostkaffen. Jeg er et vanedyr. Men jeg har også vært avisbud i mange år... så jeg klager ikke. Enda... Hmpf!


I postkassen min før kl. 06. Takk!

2 kommentarer:

  1. Mhm! Helt avhengig av avisene på morran! Men jeg sender klage, jeg da...

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett