mandag 17. november 2014

Øya - tv-serien

Jeg har lest Øya av Victoria Hislop mange ganger. Tror ikke jeg har lest den for siste gang heller. For et par år siden, var vi og besøkte Spinalonga, denne tidligere lepra-kolonien rett utenfor Kreta. Jeg skrev om det besøket her.



Det ble laget en tv-serie etter boken, utilgjengelig for skandinaviske seere. Men så finnes det driftige mennesker som gjør noe med det. Per Johan Johansen, er i Aten og har blant mange greske filmer og serier, tekstet Øya på norsk. Og jeg har fått fatt i et eksemplar. Lykke.



Snakkes!



Hvis du også er interessert, søk medlemskap i en lukket gruppe på FB som heter "Vi som elsker Øya" - der kommer det sikkert info om han begynner å selge disse igjen.

2 kommentarer:

  1. Oj, er det laget tv-serie? Jeg likte den boka veldig godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og den er nydelig. 26 timesepisoder. Men altså på gresk. Mulig å kanskje få tak i igjen til våren/sommeren.

      Slett