lørdag 5. april 2014

Overalt alltid

Det var Heimevernets tidligere slagord. Det var intensjonen til HV, å være overalt alltid. Vi som var på øvelse og av og til fikk innblikk i politikeres tanker og prioriteringer... vel, vi pleide å si at HV var "her og der - av og til".


Nå har "overalt - alltid" fått en ny mening.
Det er nemlig hjemme hos meg. Støv, rot, ubrettete klær, møkkete klær, sko...  jepp, alt det der er virkelig overalt alltid. Og jeg er lei!
Det finnes gode tanker og ideer om hvordan holde orden. Esker, stablegreier, aldri rote, men legge ting på plass med en gang (der er det en leveregel som får meg til å klikke) - men inegn av dem ser helt ut til å fungere.
Noe av problemet er selvsagt at vi har for mye ting og greier - shait!

Men, det er vår og snart tid for å begynne å være mye mer utendørs. Det må bli en ordning på alt vi henger etter med. Det går faktisk ikke an hos oss, å ikke vaske klær hver dag. Og det er ikke mulig å ha tre digre baljer med rent tøy som ikke brettes og legges på plass, uten å drukne på to dager.
Det går fint an å brette tøy mens man ser på tv, det skal jeg klare. 
Lilleduden har fått å tømme oppvaskmaskinen som en av sine plikter.

Som gammel HV-soldat, skal jeg nok begynne å ta til meg Heimevernets nye slagord:
Verner - vokter - virker.

Der har du vårt hjem om kort tid. Ikke sant? Bare få tatt litt klesvask først...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar