tirsdag 25. februar 2014

Ny oppvaskmaskin


Det står et teknisk vidunder på kjøkkenet og purrer og maler nydelig. Når den er ferdig, plystrer den på far.
Redder neglelakken det, etter måneder med manuell oppvask.

Men ble litt irritert på han bøtta som kom med den i da...

Først bruker han uker på å komme, må purre butikken og kundeservice og alt. Jeg mener, kjøpe maskin mandag, ringe kundeservice onsdag (har fortsatt ikke hørt fra han som skal ringe meg og avtale dag), trampe inn i butikken fredag, så tar det enda en uke før leveransen skjer.

Da transportøren ringte og avtalte tidspunkt spurte han om det var noen hjemme som kunne hjelpe å bære, for hvis ikke måtte han komme med to mann og det ble dyrere. Har ikke noe problem med å forstå det. Jeg bar som bare faen jeg.


Her i huset har  vi hatt mye arbeidsfolk. Vi har hatt rørleggere, flisleggere, tømrere, folk som leverer ting, skrur, fikser både stekeovn og andre ting. De har vært møkkete og grove, men alltid hyggelige og serviceinnstilte. Denne fyren var ikke det, altså.


I tillegg luktet han skikkelig vondt og snakket dritt om Expert mens han var her.


To dager etter, ringer Expert meg og sier at de har fått en mail fra han som sier at jeg mener montering etc var inkludert i prisen. Jeg ander ikke hva han ville frem til med det, det var ingen uenighet mens han var her. Vanligvis når jeg sender folk ut døren etter at det har vært gjort noe her, sier jeg "får vel en regning fra deg" eller noe lignende. Jeg mener, de vet jo hvor vi bor... denne gangen gjorde jeg ikke det, men visste jeg skulle  betale for det. Det fortalte de meg i butikken. Jeg betalte maskinen der, og han duden skulle fakturere oss direkte

Men som jeg sa til Expert, nå vet dere hva slags folk som jobber "for dere"
Jeg vet ikke hva motivasjonen til denne transportøren er for å fremstille meg (skriftlig) som kranglete på fakturaen. Det vil kanskje tiden vise? Skal vi handle hvitevarer eller ting som må transporteres en annen gang, kan det hende vi ikke velger Expert. Ikke fordi jeg har noe å utsette på dem, men underleverandøren deres.

Nuvel. Vi har oppvaskmaskin igjen. Det passer meg aldeles utmerket.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar