torsdag 5. juli 2012

Synging ved matbordet

I går fikk vi sang til middagsmaten. Vår sønn er på camp denne uken og kvitterte med å synge fra laminerte bibelvers de hadde fått utdelt. Etter som kvelden gikk, forsto vi at det hadde sklidd inn både den ene og den andre kunnskapen. Helt fint. Vi ønsker jo at barnet vårt en gang skal ta et selvstendig og kompetent valg om tro og tvil. Noe vil han få med seg hjemmefra - andre ting vil ha få med seg andre steder fra.
Før jul trodde han ikke på Jesus, men seg selv. I går var Gud stor og alle har en far.

Hovedmotivasjonen for denne campen er lek og moro, kjempebra aktiviteter og action, og ikke minst samvær med bestekompisen. At han får en dose åndelig og laminerte gullkorn er bare fint. Selv om vi har døpt ungen så er det lite kristelig påfyll hjemmefra, det innrømmer vi glatt.

Sånn går nå sommeren hos oss. Og etterhvert blir det skikkelig ferie for oss voksne også!

4 kommentarer:

  1. Litt sang ved middagsbordet krydrer dagen! Her synger vi gjerne litt sånn musical-akrig. -Nå er det maaaat, barn må vaske hender. Kom, kom, nå er det maaaat. Og Trollet svarer: Jaaaa, vaske hender, ikke tenner...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke "Herren er min hyrde" forstår jeg...

      Slett
  2. Har vært på min dose leirer i regi av Det Norske Misjonssamband. Leirstedet var i hjembygda mi, nemlig. Og jeg surket meg til å få være med til og med før jeg egentlig var gammel nok. Så fra jeg var 6 år var jeg på leir ca. to ganger i året i årevis! Har utrolig mange gode minner fra leirene. Først og fremst knyttet til fritidsaktivitetene da. Misjoneringen bet opplagt ikke på meg, siden jeg i voksen alder har meldt meg ut av Den Norske Kirke og tatt et aktivt standpunkt om at jeg ikke tror. ;-)

    SvarSlett
  3. Syns egentlig det er fint med barnesang og bordvers. I "vår" barnehage synger de "o du som metter liten fugl". Gutten vår gleder seg helt klart over at den blir sunget. Og vi smelter..... :-)

    SvarSlett