mandag 30. april 2012

London - Fortnum & Mason

Jeg har aldri før vært på Fortnum and Mason. Et svært så elegant stykke butikk. Jeg må innrømme at jeg følte meg veldig bondepåbyn og var egentlig fascinert over at de slapp oss inn. En butikk med heldekkende tepper og bokser med kjeks i kunstferdige stabler og arrangement. Stbalet og ryddet av stablegutter som ikke akkurat hadde remagenser på seg, men en sjakett. (eller hva det var). Såpass må det være, synes du ikke?


Lemon curd er noe av det beste jeg vet. Og da det i tillegg fantes egne kjeks med lemon curd og da var mor rask i shoppingstrikken. Må legge til at jeg ikke kjøpte kjeksboks med spilledåse i. Noe jeg selvsagt angrer på nå...




Videre fokuserte jeg også på litt nyttige souvenirer denne gangen. Tacky royale dingser fikk hvile nå, selv om det var plenty av Dronningsouvenirer. Ok, fikk med litt da...
Men en svært nyttig og posh sak, var et kjøkkenhåndkle. Akkurat som jeg ville ha det.





På The Parlour Restaurant drakk vi te og spiste sccones.
Muttern hveste i munnviken at noe om at det var så laverestående som å ta bilder av dette, var skikkelig turrrist. Men jeg kunne ikke dy meg. og avlegger nok et besøk neste gang jeg er i London også. Men da trenger jeg ikke hele tefatet, det holder med scones og te. Må ikke ha de delikate munnfullene på toppen av fatet der.










Alt i alt, priser til tross; dette er et stykke London jeg anbefaler. Fortnum and Mason, Piccadilly store. perfekt etter å ha tuslet gjennom Hyde Park for eksempel. Og te må man jo ha... 

2 kommentarer:

  1. Te må man ha, det er klart!
    Høres ut som en fantastisk tur, mat og estetikk i ett.

    SvarSlett
  2. Takk for at jeg fikk være med på turen dit! Det så fantastisk ut!

    SvarSlett