tirsdag 20. januar 2015

Yoga for alle?

Denne gikk greit
Yoga er flotte saker. Jeg beundrer de som tar dansende sol og hilsende hund og alt sånn på en lekker og elegant måte. Som alltid puster riktig og ser ut som de ikke har en stram muskel i hele kroppen.
Jeg skjønner med hjernen min at de har jobbet knallhardt for det. Jeg beundrer dem kanskje enda mer for det.

Selv har jeg en tight og stram kropp, men ikke på den "riktige" måten. Mine ekstremiteter beveger seg svært kort fra hovedbølet, og jeg har plenty av muskelspenninger. Når jeg vrir kroppen på en bestemt måte, strekker det på feil sted og jeg har mye tanker og følelser gjemt inni. Det siste året har vært tøft, og det hjelper ikke å "bare tøye".

Så, jeg bestemte meg for at yoga kan være en fin vei å gå. Jeg har såvidt prøvd det før, og tror at jeg ikke gjorde det lenge nok til at jeg følte det hadde noe for seg.
I dag har jeg forsøkt soft yoga, med en nydelig, liten alv som instruktør. Det var ikke mye som var deilig, og det er vel et sikkert tegn på at det trengs. Jeg vet ikke helt hva de andre gjorde, men selv følte jeg at jeg stort sett utøvde hylenede kjerring og død flue.

Men - følelsen etterpå var ikke verst. Neste uke blir det en time til.

Denne får vente til neste uke



4 kommentarer:

  1. Hei pa deg, jeg har vel holdt pa med yoga I 4-5 ar na. Jeg simpelten elsker det. Jeg er ingen 'alv' eller en 'gummistrikk' uten stramheter I kroppen, men yoga kan jo gjores av alle, uansett storrelse eller form. Jeg sa en video en gang som illustrerte hvor forskjellige vi er - det var en gjeng aktive/slanke/veldig toyelige instruktorer som viste hvor forskjellige vi er - noen kan boyes/toyes laaaangt I enkelte retninger, men kan overhode ikke I en annen retning - fordi de er laget slik! Det var veldig opplysende og jeg sluttet a sammenligne meg med andre som 'kan' sa mye mere. Jeg har blitt mye mykere I disse arene og dessuten sover jeg som en sten etter en yogatime! :-) Vinn-vinn, med andre ord! Sta pa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har trua! Jeg vet at dette er bra og timen jeg var på, passet meg godt. Gleder meg allerede til neste tirsdag.
      Skulle en tur på ski idag, men noe har skjedd i hoftene så jeg drøyer en dag eller to.

      Slett
  2. Trenger du et presserende lån eller en finansiell tjeneste? Kontakt charitycorporation@gmail.com / financialdepartment.online@gmail.com

    SvarSlett
  3. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlett