torsdag 17. mars 2011

Jeg har fått en award!


Skolelyst har gitt meg en skikkelig stasaward!  Tusen takk, Benedicte!

Sammen med den kom samme utfordring som Benedicte hadde fått, og svart på; fortelle åtte ting som seg selv. Så da skal jeg også gjøre det. Det er ikke så lett. Er det åtte ting som gjør at jeg fremstår som jeg ønsker? Åtte ting du ikke vet? Nå er det mange i Blogglandia som ikke kjenner meg irl, så det skulle kanskje ikke være det vanskeligste… eller bare åtte ting… Hm. I alle fall, here goes – i ikke prioritert rekkefølge.







Jeg holdt
nesten på å ”hoppe av Norge” og studere historie i Hellas.
(eller holdt på… lekte med tanken)

Kanskje med samme motivasjon, jeg holdt en gang på å gå i gang med historie- og filosofistudier

Jeg og mannen min hadde nesten en datter i Kina. Det ble istedenfor en svært så overraskende egenfødt, norsk gutt. 

Jeg er korporal i Heimevernet.

Jeg har vært treningsinstruktør i Friskis & Svettis i mange år.
(i dag er det svært vanskelig å få skikkelige treningsrutiner til å sitte)

Jeg har, etter jeg var bosatt på Kreta, kommet til den overbevisning at jeg var en minoisk prinsesse i et tidligere liv.

Jeg har drevet en café-restaurant og måtte derfor også jobbe som kokk. Derfor kaster jeg aldri mat, men er en rev på å lage skikkelig middag og annen mat av rester. Har man en gang måttet forsvare dårlig bruttofortjeneste, så sitter det i.

Av en eller annen grunn så tror mange at jeg er blid og effektiv og har masse energi og klarer mye og har mange baller i luften på en gang.
(Sannheten er at jeg er tung, doven, lat og til tider ganske sur.)


Det er sikkert mye mer å si. Det får bli ved neste korsvei.
Jeg vil gjerne sende stafettpinnen og awarden videre. Ikke vet jeg om de har fått denne før, men dette er blogger jeg gjerne vil skal vise seg litt mer frem. Ikke bare awarden, men utfordringen vil jeg også dere tar. 

Rekkehuset

Er underveis 

Kariannes klinkekuler

Emmas utsikt 

Glamorløs

Dragemamma hos Livets underfundigheter 

Heidis Øyeblikk 

Sjuskeline 


8 kommentarer:

  1. Fine ting å vite! Hva jobber man med når man er korporal i Heimevernet, egentlig?
    Gratulerer med award, forresten!

    SvarSlett
  2. Grattis med award! Et av disse punktene kunne jeg ha skrevet også, men det hadde vært vanskelig for deg å gjette hvilket;) (Bortsett fra det siste punktet, da, den kunne jeg helt klart ha skrevet;)

    SvarSlett
  3. Jeg tror definitivt ikke du har vært treningsinstruktør, Pia - basert på de herlige treningsinnleggene dine...
    Historie...? Filosofi? Bo i et annet land?

    HH - jeg er lotte og har tatt militærutdannelsen min i HV.
    Min sivile jobb er noe langt mer nitrist... *ler*
    Du kan lese mer om lottene her: http://www.lottene.no/
    Eller søke på noe jeg har skrevet om det tidligere.

    SvarSlett
  4. Så mange artige ting å vite! Koser meg med å bli sakte kjent med folk gjennom et trivia her og et trivia her. Eller åtte i slengen. Selv er jeg gift med en deltidsmajor i HV, så har merket meg det engasjementet ditt for lengst ;-)

    Tusen, tusen takk for omtale og award - jeg følger på!

    SvarSlett
  5. Hehe! Denne skal jeg følge opp *smil*!

    SvarSlett
  6. Gratis med award :-)
    Takk for titten på siden din :-)

    SvarSlett
  7. Korperal og Friskis og Svettis instruktør. Hehe, du virker så mild og snill til å hatt de rollene. Gøy å vite, ble litt kjent med nye sider hos deg nå.

    Ha en fin ettermiddag :-)

    SvarSlett
  8. Jeg prøver bare å finne ut noe jeg IKKE har fortalt på bloggen før... ;o)

    SvarSlett