fredag 4. mars 2011

Hva skal vi gjøre med denne tv-benken?

Jeg har snakket om skjenken jeg har pusset opp/ pusser opp. (mangler litt detaljer, tre for å være nøyaktig)
Det kommer bilder. Jeg er for kry til å la være.

Men når man putter inn et digert møbel, så er det et annet møbel som må gå. Hva gjør vi med en mer enn ti år gammel såkalt tv-benk fra IKEA? Det finnes drøssevis på finn.no av samme slaget som skal gis bort.

Men som en mellomløsning, som jeg fort fant ut blir permanent, tok jeg frem stiftemaskinen min og gjorde følgende:

Stoff og stil har åpnet butikk på Alna (halleluja) og der fant jeg en voksduk med gammelt avistrykk. 148,- for et par meter.
Store stiftemaskinen festet dette glatt på og vi har her et møbel som kan brukes til så mangt.

Men nå er spørsmålet; hva - om noe - mer skal jeg gjøre med denne?
Male resten av treverket med hvit bengalakk?
Sort bengalakk?
Rød bengalakk? 
Kle nederste "platen" også med samme avisduken?
Ingenting?

Skal nevnes at dette møbelet (som altså ikke lenger er tv-benk) skal normalt stå samme sted  og at 80-tallsgelenderet er på vei til å bli hvitt.

Her som ikke leke/plantebord, men med et par småskinn, vi snakker ekstra sitteplasser. 
Det er hjul på, så det kan trilles og være et fleksibelt sittemøbel.

3 kommentarer:

  1. Så kreativ du er da. Litt gøy når man kan spikke og flikke helt på egnehånd :)
    Vi har også en del møbler vi skal kvitte oss med, men det er sånn ett tiltak å starte...
    Ja, ja,det blir vel en gang ;)

    SvarSlett
  2. Hei.
    Jeg er innom på din koselige blogg for første gang.
    Hvis dere skal male rekkverket hvitt så ville jeg malt benken også.
    Stift fast et fleecepledd og legg et par puter oppå så har du flyttbare sitteplasser når du trenger det.Pleddet vil gjøre at putene ligger mer stødig.
    Blir spennende å se hva du finner på.....
    Lykke til.

    SvarSlett
  3. Hey Siri! Gleder meg til å se bilder av den nye skjenken du har malt. Det var smart å bruke den gamle tv-benken til ekstra sitteplasser. Ha en flotters søndag :)
    - klem Linda -

    SvarSlett