mandag 21. mars 2011

Farmen

Året sesong av Farmen er i gang. En gjeng med mer eller mindre voksne folk skal drive en gård som de gjorde for hundre år siden. Ja, de fleste har vel fått med seg konseptet i grove trekk.

Farmen er den realityserien jeg kunne tenke meg å delta i. Jeg kunne veldig godt klare å leve i ukesvis med utedass, ingen dusj men parafinlamper. Jeg kunne kost meg lenge med å stelle dyr, jeg kan spa og grave, dyrke noe i en kjøkkenhage og lage mat på gamlemåten. 


Hvert år har de med en jente som begynner å grine hver gang det skal spises kjøtt (et dyr på gården skal slaktes), en buse full av erfaring og kunnskap, en besservisser på 23, en blond høne osv. Og det er snakk om et spill. Spille spillet. 
Spille det spillet de gjør i alle realityserier. Det er nesten aldri snakk om å kose seg, oppleve noe, få til noe sammen; det er et spill som skal spilles. Jovisst vet jeg at mange sier de vil ha opplevelsen, gjøre noe annet, feste og pule gratis (Paradise Hotel), reise og se landet vårt og pushe egne grenser (71 grader nord), se verden (Robinson) og så videre. Men etter kort tid, er det Spillet.
Derfor koser jeg meg å se på Farmen og vet at jeg hadde kost meg stort med å lage brunost og snekre buer og gjerder, men jeg melder meg aldri på.
For jeg gidder ikke spille spillet.

5 kommentarer:

  1. He he, ja, folk er veldig opptatt av dette med å spille spillet. Er noen ganger innom Paradise, og synes det er så gøy at de er så opptatt av å spille spillet. For hva er egentlig spillet der?
    Likte så godt første gang jeg så svenske Robinson - da vant den mest sympatiske personen. Men så blir det jo etterhvert den som spiller dette spillet.

    SvarSlett
  2. Jeg er nok i samme kategori som deg; kunne veldig gjerne tilbragt noen uker på Farmen om jeg slapp spillet.

    Kos deg med tv-tittingen. Jeg har droppa ut denne sesongen.

    SvarSlett
  3. Det å melde seg på Farmen for så å grine over at maten som tusler rundt også skal på bordet - hvor er selvinnsikten da? Men når det er sagt, Farmen er program messig og arbeidsutførelse bra å se på. Kremt - gi meg bad, svanemadrass osv og jeg er med..

    SvarSlett
  4. Bondegårdsferie neste, da, kanskje?
    Ps. Jeg tror kanskje at jeg så deg på fredag ettermiddag. Jeg tror muligens at vi ikke bor så veldig langt i fra hverandre. Så gøy! Neste gang skal jeg vinke!

    SvarSlett
  5. Jeg liker Farmen, men karakterene begynner å bli ganske forutsigbare! Man kan nesten si at han der x er han som var z i fjor! Som du sier; En busemann, ei som ikke klarer tanken på slakting, en besserwisser , ei blondine osv! Alikevel er det artig å se hvordan de får til ganske mye på gamle måten. Særlig i starten da dette "spillet" ikke er så fremtredene og deltagerne fortsatt tåler hverandre! Artig er det jo å se hvem som ender som farmenparet også :-) I år ser det jo ut som om det blir to par! Flott sted de er på i hvertfall, kunne godt lagt ferien dit :-)... men uten spill!! må i så fall bli yatzy og ludo.
    Gro

    SvarSlett