søndag 7. august 2011

Søndag morgen

 - en litt skremmende sådan. Ok, den startet som vanlig. En altfor pigg femogethalvt som hoppet i sengen, sparket, "hvisket" i 120 desibel og alt det der som alltid skjer før dagen bør begynne.
Som vanlig sto jeg opp med det kvikke krapylet og spiste frokost og leste aviser mens poden fylte hodet med animert, amerikansk "kultur".
Men klokken ni skjedde det noe litt skummelt; to ting som vanligvis IKKE skjer.
Først kjente jeg et stadig økende behov for bevegelse. Ut - røre på seg - fort.
Så reiser plutselig femåringen seg opp, og uten å si noe, tar han fjernkontrollen og skrur av tv-en og sier han ikke vil se mer.
Skjønner dere skrekken kommer snikende, eller?

Barnet ble tilbudt bringebærtur noe han ikke særlig høflig avslo. Men mor kom seg avgårde (barnets far sto nemlig opp av seg selv- den tredje rare tingen i dag) før ti og fikk en god tur i skogen og ble litt våt på bena, mett av bringebær og fikk utfordret meg litt siden det var litt tåke der innimellom. Da er skogen bittelitt skummel, (takk til Th. Kittelsen og Asbjørnsen og Moe for det).

Tør du gå i skogen alene?

 

5 kommentarer:

  1. Jeg går til skogen nesten hver dag. Ofte alene..hvis ikke hunden regnes med :-)

    SvarSlett
  2. Ja jeg tør å gå alene i skogen. Men ikke når det er mørkt altså! Skjønner at det er opphold hos deg i dag. Her vannes det! Veldig mye vann egentlig. Men det liker jo soppen, kjekt!

    God søndag og kos dere med bringebær!

    SvarSlett
  3. Jeg tør å gå i skogen aleine, men foretrekker selskap. Man blir litt småsjokkert når barna vil skru av TVen frivillig..;)

    SvarSlett
  4. Dere er bra synkrone. :-)

    Godt du fikk deg en tur ut. Koselig med en tur i skogen. Jeg tør å gå alene. Men vil likevel helst slippe. ;-)

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  5. Jeg går gjerne alene, men det skal helst være i befolket tidsrom som mellom middag og 20-21 på hverdagene. Det må være lyst også. Det er lysløype, men det kommer ikke på tale å benytte meg av runden som det.

    SvarSlett