tirsdag 9. august 2011

Hverdag igjen

Den går vel toogenhalv meter oppover husveggen.
Fin, ja?
 Da er - om ikke sommeren helt over enda - så i hvert fall hverdagen igang igjen.
Det betyr at ingen er ferdigsovet når klokken ringer og at det alltid er litt susete når man skal finne frem støvler, nei, badetøy, kan man bruke flippers i dag eller er langbukse... 9 grader??? Jaja, det blir 22 og sol utover dagen og der ble jammen sekken full og hvis du ikke spiser frokost nå så må du spise på SFO og det gjør du ikke og da blir du sulten og skal jeg levere skrikerunge deg i barnehagen, kanskje og det er så hyggelig å sykle sammen til skole og jobb. Det er kaldt om morgenen, ja, men det er også veldig fint å se bringebær og rødkløver og reinfann og kjenne den krystallklare sensommerluften ispedd duftene fra jordene, kornet er snart modent. Det lukter skolestart.
Jeg er høstbarn og synes sommer fint og vinter er koselig med jul og lys og sprek med ski og aking, våren er deilig - men sensommer og høst er nå best da.
Jeg får alltid lyst til å kjøpe skrivebøker og bokbind og ny genser - og i år gjør jeg det. For den store skolegutten min. Det er fortsatt lyse og varme dager, det er herlig luft og en ny start.

Liker du denne tiden på året?




3 kommentarer:

  1. Jeg er veldig glad i den kalde, friske morgenlufta om høsten. I dag var det sånn, kun 10 grader, men jeg kjenner at jeg er ikke riktig klar for høsten ennå.

    SvarSlett
  2. Njaa, trives bedre i mai/juni....

    SvarSlett
  3. Javisst. Jeg syns det er kjempestas at det begynner å bli skjømt ute igjen, og er klar til hjemmekos utover høsten. Som deg blir jeg i godt humør av å shoppe skrivebøker og annet dill som hører skolestart til, enten jeg trenger det eller ikke. Må nok innrømme at høsten ikke er favoritten. Det er forbeholdt sommeren. Men høsten er definitivt alright, den også! :-)

    SvarSlett