torsdag 4. august 2011

Ferie - men ikke fri

Denne uken har jeg ferie. Ikke for å reise bort, men fordi vi har SFO-start denne uken og jeg vil være tilgjengelig for gutten min. Litt hønemor, litt migrenegutt som kan bli sliten - og litt anbefaling om litt kortere dager.
Jeg liker å ha fri og være hjemme. Da får man puslet og tuslet litt, mede ting man ikke rekker ellers, nyte å være hjemme alene og... men vent litt... ferie, ja - men ikke fri. 

Det er ting som skal gjøres og som i og for seg lå i planene. Besøk av en god venninne i dag. Veldig hyggelig. Utover det er lite av det planlagte gjennomført. Også opp ting man ikke helt så komme, dukker plutselig opp. For eksempel at det husarbeidet som utføres denne uken, er det kun jeg som gjør. I min forventning om at vi er fler som drar et lass, så har jeg ikke stresset med løpende arbeidet, men det har straffet seg... isteden har jeg da stått med det om kvelden, eller mase med det neste morgen.


Så jeg lurer på; er det fordi jeg er jente jeg har ferie og ikke har fri? Hadde din ektemann klart å ha ferie hjemme OG tatt fri? Hadde du klart det? Jeg tror min mann hadde klart det, så hvorfor ikke jeg? 

  

4 kommentarer:

  1. Mannen kunne klart det, en halv dag. Da ville han gått på veggene og startet et eller annet prosjekt, pusset, vasket eller fikset. Jeg som jobber hjemme blir bare grumpy av å ha ferie hjemme, da er jeg liksom på jobb likevel.

    SvarSlett
  2. Min mann hadde klart å tatt helt fri. Jeg hadde slitt med dårlig samvittighet om jeg lå på sofaen og leste mens klesvask og støvdotter hadde fest, sånn over flere dager.

    Lykke til med SFO.

    SvarSlett
  3. Mannen hadde klart det. Uten problem! Jeg? Not so much! Men så syns jeg det er litt kjekt også da. At man kan få gjort noe vettugt i huset OG ha tid til moro etterpå! Når man har jobb blir det liksom husarbeid, og vips, så er kvelden der og man skal legge seg.

    SvarSlett
  4. Liv-Inger, du er prektig *sukk* ja, jeg skjønner hva du mener, men er mer på "godt at det er gjort" og ikke så morsomt å gjøre det.
    Og jeg har ferie og vil lese bøkene mine og gjøre det jeg aldri får gjort ellers, som å rydde i en del "dårlige arkiv", sette opp noen hyller etc, men når oppvaskamskinen er tømt, klesvasken hengt opp og brettet og middagen planlagt, så er det ikke mer tid enn til lunsj før jeg skal hente barnet mitt. Som er VELDIG stas, altså, vi trives godt på og med SFO :-) Klager ikke på sønnesamvær overhode!

    SvarSlett