onsdag 24. august 2011

Parkeringsutfordringer

Kjære Q-park, Europark, Norgespark, Dyrepark, Rådyrpark eller hva dere måtte være. Jeg har bodd i byen, og da snakker jeg Oslo-byen. Jeg har hatt bil i byen og jeg har parkert i byen. Det er ikke noe problem for meg å betale for parkering. Når jeg nå parkerer i Lillestrøm, så er ikke jeg som den jevne Lillestrømling som av prinsipp, ikke vil betale for parkering. Det går helt greit, så lenge jeg selv velger å ta med bilen.

Men la det nå for *stygt ord* gå an å betale da! Mitt betalingskort er av det mer moderne slaget. Det kom nemlig en ganske heftig oppfordring om at man må ha chip. Da jeg fikk det, forsvant magnetstripen. Og nå kan jeg ikke betale for parkering med kort. Ikke noen steder i Lillestrøm, ikke på Gardermoen (korttidsparkering i hvert fall) og jeg begynner å bli drittlei. Nei, jeg har som regel ikke et par hundre kroner i mynter liggende. Ok, jeg burde kanskje ha det. Eller dere som skal suge lønna ut av oss kunne legge til rette?

Nå har Lillestrøm torv gratis parkering om kvelden, hadde i hvert fall den aktuell kvelden jeg freste rundt etter et sted jeg kunne sette fra meg bilen en halvtime. Og takk for det. Så fikk jeg brukt litt penger den kvelden også.
Men seriøst...
Bilde fra VIP-parkeringen på Gardermoen.
Foto: Brede Lie Reime - VG

4 kommentarer:

  1. Irriterende greier. I Hamar pleier ikke automatene som skryter av at de tar kort å klare å ta kort de... så da må man styrte til nærmeste butikk da, og ta ut hos en mer eller mindre misfornøyd butikkansatt. Og styrte tilbake, siden parkeringsvaktene selvfølgelig er jevne akkurat der.. jadda.

    SvarSlett
  2. Hm? Har du kort som bare har chip og ikke magnetstripe? Da skjønner jeg at det blir trøbbel!

    SvarSlett
  3. Jeg har ofte irritert meg over Q-park. Av mange grunner....

    SvarSlett
  4. Jøss. Kort med chip uten magnetstripe har jeg til gode å se. Og jeg jobber i bank... Skjønner at det blir skrekkelig irriterende når automatene ikke tar chip. Sånt går jo ikke an.

    SvarSlett