onsdag 4. august 2010

Lille pike, så galt det skulle gå for deg.


Foto privat via Dagbladet.

Enhver historie om barn og ungdom som ikke har det bra, er vond. Historien om Ragnhild gjør spesielt inntrykk siden utfallet ble så enormt tragisk. Og da dette bildet om denne vakre lille piken sammen med mammaen sin ble publisert vekket det noe i meg. Noe sårt. For alle vi som mødre og foreldre har nettopp det fredelige barnet med oss alltid inni oss. Jeg er neppe den eneste som har en million bilder av mitt sovende barn? For mer fredlfullt og lykkelig enn et barn som sover, finnes knapt. Hvilken forelder har ikke stått og sett på barnet som sover. Hvilken forelder elsker ikke barnet sitt høyere enn noe? Hvilken forelder har ikke en hel verden av håp, drømmer, planer og ønsker for barnet sitt?

Jeg ønsker ikke delta i barneverndebatten. Jeg kan ikke faget og jeg kjenner ikke "bransjen" - verken den delen som omhandler barnevern eller rusproblematikk. Men jeg er mor og jeg kan ikke annet enn å håpe og be om at det aldri igjen vil gå så galt som det gikk her. Jeg kan bare håpe og be om at det aldri vil skje mitt barn eller noen jeg kjenner sitt barn. La oss ta vare på barna rundt oss, våre egne og andres så dette aldri skjer igjen!

http://www.dagbladet.no/2010/08/04/nyheter/rusproblematikk/barnevernet/bergen/12822748/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar