søndag 14. november 2010

Pepperkakesesongen er i gang

Ja, nå har jeg ikke stekt pepperkaker i dag. Jeg har laget årets første batch med deig. Den skal stå over natten før den kan bakes ut og stekes. Dette er en tradisjonsrik oppskrift som er nedarvet gjennom generasjoner på morssiden og den får du aldri.
Men du kan få deig. Jeg tenkte jeg også i år skulle selge litt deig. Ikke særlig forretningsmenneske sånn sett, mer idealistisk. Får å gjøre mitt hjørnet av verden bittelitt bedre og kanskje spare en husstand eller to for IKEAs eller Remas eller COOPs deig eller hvem som nå har det de kaller pepperkakedeig.
Min deig har INGEN e-stoffer. Kun naturlige ingredienser og rene krydderier.

Jeg er som regel beskjeden når jeg jeg lager ting og er rask med "ikke til forkleinelse for..." osv. Men ikke når det gjelder pepperkaker. Min er den beste.
Kanskje en god deig skal bli min første  giveaway... iiihh... skummelt det da.

Ville du kjøpt en skikkelig pepperkakedeig av meg? 
Mmmm... 

Mel og krydderier

Ferdig deig som settes i kjøleskapet til i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar