torsdag 25. november 2010

Hva gjorde vi før vi fikk sms?

Det er nemlig slik at sms og mobiltelefoner slett ikke alltid har eksistert.
Torsdag morgen hoster lilleduden så mye at 7 minusgrdaer og vind og fullt kjør i barnehagen ikke er aktuelt. De har noe som heter "Ukas barn" i barnehagen vår, og denne uken er han ukas barn. De får sitte på stubbe og velge noen til bords til formiddagsmat og sånn... det er motiverende nok til at han hele uken har vært i barnehagen og med avtale om at en voksen ringer om han blir ordentlig syk. Jeg synes en snartfem kan vurdere at han vil prøve i hvert fall. Men i dag kastet vi inn håndkleet og far og sønn ble hjemme og lå utover gulvet med et puslespill da jeg gikk.
Og så begynte sms-ene.
0715:
1 orientering til barnehagen - men lover gutten på plass for bursdagsfeiring i morgen.
2 svar om god bedring og hvilken farge det skal være på bursdagskronen.
3 Grønn må det være
4 sms til hun som hjelper oss med vasking om at gutta er hjemme med skal ikke gå i veien
5 svar om ok og har du husket glasspuss og gul ajax
6 svar om det er i orden
7 sms til min mor om hun kan stikke ned med gul ajax og glasspuss (for det hadde jeg selvsagt glemt)
8 svar om ok. klokken?
9 Før klokken halv to
10 svar om ok
11 sms til min mann om det passer at jeg går på HV-02 sin julekonsert i Oslo Domkirke
12 svar om ok
13 sms til hun som hjelper oss og vaske at det er støvsugd, men gulvene trenger vask
14 svar om ok
15 sms til min mann om at hans svigermor kommer med vaskemidler før klokken halv to
16 svar om ok
0820 slutt

Fri sms og stavekontroll på telefonen er to fine ting.

1 kommentar: