søndag 3. oktober 2010

Søplevær, slang, skrittelling og søndagsmiddag


 Med denne pågående skrittkonkurransen i oktober så må man tenke på det. Hele tiden. 
Hvorfor skal man ellers GÅ til legevakten når man er klein - det går buss liksom...
I dag kjørte jeg mann og barn til fetterleking i Rælingen. Og så GIKK jeg hjem. 
I søplevær og med hostekuler... hvem hadde vurdert noe sånt om det ikke var for denne konkurransen. Og jeg som egentlig ikke er komptetiv en gang... Nuvel. 
Jeg gjorde nå det og med våte briller (savner allerede linsene mine) 
og etterhvert vrengt paraply og våte klær. 



 I en regnvåt vei gikk jeg forbi et lekkert epletre. Jeg måtte snu og se på skiltet en gang til.


Så hyggelig Tor. En tanke å følge opp for alle dere som har trær som i disse dager 
bugner av frukt og ikke får til å bruke alt!


Søndagsmiddag. Mmmm.... dette blir årets første fårikål hos oss. 
Det er først nå husfruen innser at sommeren er over og høsten er her på ordentlig. 



7 kommentarer:

  1. Unnskyld meg. Men du må jo være rape gal??! Som går til legevakten? Hallo? Og som frivillig vaser rundt ute i det pissværet? Av en eller annen grunn merker jeg at jeg ikke har spesielt tillit til det du sier om at du ikke er kompetitiv ;-)

    Visste du forresten at "kompetitiv" ikke finnes i norsk bokmålsordbok? Nå vet du det. Jeg prøvde å slå det opp, for å forsikre meg om det skrives "kompetitiv" eller "kompetetiv". Men neida. Ikke noe oppslagsord som heter verken det ene eller det andre. Ja ja, alt man lærer, når man lider av en trang til å slå opp alle unødvendige språklige dilemmaer...

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Hahaha - det er faktisk godt med et tupp i arslet noen ganger. Og det er så godt å komme inn til kakao og fårikål...
    Jeg vil egentlig skrive kompetetiv - to i-er ser litt feil ut.
    Det er engelsk - fornorsket herved...
    http://dict.tu-chemnitz.de/deutsch-englisch/kompetitiv.html

    SvarSlett
  3. Gå fra Rælingen til Korset når du ikke er frisk? Du er jo spik spenna gal!

    Men fårikål er godt da! Skal ha det til uka en gang. :o)

    SvarSlett
  4. Jeg må forresten få kjøpt meg nye batterier til skrittelleren min...

    SvarSlett
  5. Er ikke så syk. Jeg har nemlig bestemt at det som måtte komme av snørr og hostekuler er til for å ignoreres. Og det tok rundt halvannen time bare. I dag virket øynene mine noenlunde greit også *ler*

    SvarSlett
  6. Nå må du ikke gå på deg en lungebetennelse også da i kampen om skrittene.
    Jeg har skritteller jeg også og det var moro en periode, men nå har den ligget i en skuff og trengt nytt batteri et par år - minst.
    Snille Tor med eplene, supert tiltak!

    SvarSlett
  7. Imponerende gange. Eller gåing. Eller skrittmengde. Er nok litt enig i at det er vel friskt å gå når man skal til legevakta...
    Og bra at du tok bilder av fårikålen - det rakk ikke jeg...

    SvarSlett