torsdag 18. oktober 2012

REFLEKS!!!! Refleksdagen 18. oktober


Det er tiden folkens. Denne tiden hvor mange - altfor mange - voksne opplever en regresjon til en treårings oppfatning av trafikkbildet; "Jeg ser jo store bilen, den ser meg også!"
Gaqtelys hjelper noe, men ikke nok. Jeg - som sikkert mange andre - kjører hver morgen og kveld med hjertet i halsen. Folk vaser rundt i mørke jakker og uten refleks. Fra før går man rett over fotgjengerfelt og bare smetter over veien for å rekke bussen. I mørket og uten refleks er det livsfarlig.

Jeg blir helt uvel og hilser ethvert tiltak overfor barn velkommen. Kanskje de en gang blir ansvarsfulle voksne.

Hos Trygg Trafikk kan du lese mer om refleks og Refleksdagen. Les og les igjen. Les høyt i lunsjen for dine kolleger og for din og min skyld, ta på deg refleks!

Refleksdagen 2012
 
 
 
Ellers kan jeg på det varmeste anbefale Barnas NAF - som også setter fokus på refleks og har sendt alle sine medlemmer en refleksvest. Tommel opp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar