tirsdag 16. oktober 2012

Hverdag - mer eller mindre

Ja, det er det det er. En mørk høst som kom jättejättesnabbt som en liten ponny. Ikke at man er helt uvitende om en høst som kommer krypende med bursdagen min først, deretter høstferien... men plutselig er det mørkt når man drar om morgenen. Det er noen uker med mye regn og mørke der... mellom vakre høstdager og juleforberedelser. Ikke at det ikke er vakre høstdager nå, for det er det virkelig. Men det er mørk høst. Og hverdag. Hverdager i fleng.

Og i disse dager jobber jeg med en flott jente som skal "være meg" i noen uker på jobben og i kjølvannet av dette følger en del bevisstgjøring. Hva bruker jeg arbeidsdagen til, hva er viktig, hva gjør jeg uten å tenke over og hva med alt det andre?
Når jeg ikke driver opplæring, er det forberedelse til enda mer høst og vinter. Rydde inn sykler (later som de er ute hver dag), sørge for vinterdekk på bilen (gjort for lenge siden!), etterhvert dytte noen tulipanløk i jorden og feste reflekser i alle jakker. Og jeg tenker mye på hva de neste ukene skal brukes til. Litt ferie og litt avskiltet. Bøker og filmer hamstres og planlegging gjøres. 

Ja, det er hverdag og høst og vi tenner lys og kryper opp i sofaen med pledd og en god kopp varm te og masse skit på tven.

Hvordan takler du hverdagene og høsten?



Stemningsbilde fra en vakker høstdag for noen år siden.

5 kommentarer:

  1. Huff ja. Mørk, regn og alt for mye som må ordnes inne og ute.

    SvarSlett
  2. Nesten heldigvis er dagene såpass fulle at det ikke blir så mye tid til refleksjon over vått høstmørke. Har inntrykk at den ene fristen avløser den andre i flere uker fremover.

    SvarSlett
  3. Er godt i gang her også - ialle fall en bil er vinterskodd og noen reflekser på plass, men mangler litt på ryddebortutemøbler og finneframvinterskoogjakker - biten... Egentlig er jeg ikke så flink til å takle den mørke tiden. Lysner litt opp i desember, men mye som skal gjøres før det og kaldere skal det bli. Jaja vi får tenne mange stearinlys og håpe på det beste denne mørke tiden også - håper på sol og varme neste sommer!

    SvarSlett
  4. Vi må gjennom høsten uansett hvordan man snur og vender på det. Man kan virkelig konsentrere seg om måten å gjøre det på - for unna slipper vi ikke.

    SvarSlett
  5. Prøver å ikke tenke så mye på at det er så j.. mørkt og trøster meg med at det går over! Mørket altså, ikke hverdagene!

    SvarSlett