mandag 22. oktober 2012

En høstete helg. Eller hostete...

Lørdag skulle jeg sammen med jentene mine i Oslo lotteforeing ha styreseminar. Vi har det hvert år. Det er godt med en dag med god tid til å preike utenomskit, ha tid til å planlegge, tenke, legge ting til side og komme tilbake til. Vi er flinke til å fikse oss lunsj og middag.
Selv om dagen opprant med tykke halsen og bøtteregn, er det utrolig hvor mye man likevel kan ha glede av å brekke seg ut av sofa og pledd og gjøre hyggelige ting.



Søndag hadde vi en avtale med noen venner om en tur i skogen. Det gjorde godt. Selv med host og snørr. Lavterskel tur med gjørme til knes og hyggelig selskap. Det er ofte slik at unger løper rundt og holder på som bare det - selv om voksne holder seg på basecamp for å holde bålet i gang og kaffen varm.



På ettermiddagen kom bøssebærerne og vi gir godt, synes jeg. Det jeg var mest stolt av, var da kiden selv tok av egne penger, uoppfordret, og ga det han hadde.
Neste gang skal vi nok samkjøre venneavtaler og tv-aksjonen litt mer så vi kan bære bøsse vi også.


Nå venter noen uker med helt andre ting... ferie... og ja, det kommer jeg sikkert tilbake til.


4 kommentarer:

  1. Åh, skal du på ferie nå? Hvor? Herlig! God tur!

    SvarSlett
  2. Jeg må ta ut resten av ferien og kombinerer det med et opphold i helsevesenet. Blir bare host og sykepleie denne uken, men neste gang - ferieuken i andre enden bli det kanskje en tur. Vi får se.

    SvarSlett
  3. Veldig glad for at du tok mot bøssebæreren! Og ja, dere gav godt! I motsetning til noen enkelte andre. Hilsen bøssebærer Mia i Myra!

    SvarSlett
  4. Var det du? Så morsomt :-) Vi tenker at vi skal ut og gå selv... neste år...
    Takk for at det finnes sånne som deg som gjør og ikke bare snakker.

    Du traff gangen vår da? Det er gangen sin det kan blogges om eller...? Haha, alle kom fra skogstur og slapp alt og gikk...

    SvarSlett