tirsdag 23. oktober 2012

Mamma vet alt

Det er noe jeg har lært min sønn fra lenge før han forsto hva jeg sa til ham. Og jada, jeg møter meg selv i døren titt og ofte

"Mamma hvorfor hva da hvorfor... osv osv"
"Det vet jeg ikke"
"Men du sier jo at mammaer vet alt".
Ok, ja, jeg sier det. Men jeg kan jo ikke svare at det er for at han skal vite at mammaer har øyne i nakken og han burde ikke forsøøøøke seg på noe tull en gang for da vet mamma. Ikke undervurder en god trussel. 

Så kommer høstforkjølelsen. Hosterier av en annen verden. Og siden mamma har ferieuke som skal brukes på shopping, spa og barselbesøk... så får jeg dem også og plutselig ligger vi der på hver vår sofa og krangler om fjernkontrollen.

Mammaferiedag 2 - samme sak. Bortsett fra at duden fikk gå ut og leke i 10 minutter før middag. Og kom inn med 15 minutter hoste.

Når det gjelder morgendagen som er feriedag 3 og feriedag 4 på torsdag... vel... i morgen starter dagen med utviklingssamtale og påfølgende fotografering.
Torsdag er det gruppefoto så her gjelder det å stable kiden på beina.
Syk er ikke et alternativ.

Så under en hosteri under middagen, klemmer barnet ut at "jeg er nok for syk til å gå på skolen i morgen også".
"Neida, i morgen er du frisk"
"Hvordan vet du det?"
"Mamma vet alt".

Mamma vet alt. I dette tilfellet er det dog tante som har oversikten.



4 kommentarer:

  1. Å ja, mammaer vet alt. Mammaer vet også når man må holde sofaen. God bedring!

    SvarSlett
  2. God bedring til mammaorakelet;) Du kommer til å møte deg selv i døra i mange år framover - men det er sånn det er å være mamma!

    SvarSlett
  3. Mammaer vet faktisk alt! ;-) God bedring

    SvarSlett
  4. Mamma visste dette også. Synes litt synd på ham da jeg fikk rapport om to timer innebandy i finskjorta (i anledning fotografering) ispedd hosteanfall av en annen verden... men han sto det over og sitter nå og skal ta igjen lekser for hele uken.

    Ja, Helene, sånn er det. Jeg innrømmer at det er nødvendig å møte seg selv i døren i utviklingens navn, i det minste, det er det ikke alle som gjør.

    SvarSlett