torsdag 6. mars 2014

Kundeservice - vol l

Før jul var jeg i et herværende varehus hvor de selger barbermaskiner, vaskemaskiner, og andre elektroniske greier. Blant annet kaffetraktere og kaffemaskiner. 

Det var det jeg skulle ha, jeg skulle kjøpe til en forening. Dårlig kaffetrakter har vi, så jeg skulle kjøpe en god, en som er godkjent av norsk kaffeinformasjon. Man har ikke gått kaffeskole og baristakurs for ingenting. Seøv om ingenting koster noe lenger her i landet, er jeg kritisk på pris, og synes ikke - kvalitet eller ei - at jeg vil betale halvannen høvding for en kaffetrakter som skal brukes en gang i måneden.
Nok om det.

Jeg sto i hvert fall mellom hyllene og kikket da det kommen en hyggelig ung fyr og tilbød sin hjelp. Jeg fortalte hva jeg var ute etter og han bidra med å kikke både her og der for meg.
Så kom gullkornet; det var dumt du ikke var her sist uke, da hadde vi tilbud.

Hæ? Hva var det for en kommentar? Hva hjelper det meg hva som var på tilbud sist uke? Eller neste uke? Jo, det kan være relevant hvis jeg vil vente... men altså?
Jeg gikk ut uten kaffetrakter. Det var ikke hans feil at jeg ikke fant en jeg ville kjøpe. Men den kommentaren kunne han spart seg.

Er jeg sånn som går i månedsvis og irriterer meg over en teit kommentar?
Nei, ikke egentlig.
Men i "Kundeservice - vol II" skal jeg fortelle om da jeg besøkte samme varehuset en gang til. Og kom dermed på kommentaren fra sist jeg var der... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar