lørdag 15. mars 2014

Nye spasersko




Som et ledd i mer bevegelse på denne kroppen, har jeg kjøpt nye spasersko. Ikke joggesko, for jeg jogger ikke, men jeg går gjerne en tur eller to - og kan gå ganske langt. (bare det er nok busker underveis...) Jeg er imidlertid opptatt av sko. Sko man bruker mye, altså som i løping, gå langt, aerobictrening, eller hva det måtte være; sko er viktig. Jeg er i reperasjonsalderen snart, og trenger å ta vare på rygg, ankler og ikke minst knær.


Derfor kjøpte jeg rett før første snøfall, et par nye spasersko. Et par skikkelig sko som kan gå mange mil på asfalt og grus. Valget falt på et par Hoka One shoe. Beregnet på blant annet maratonløpere.
De er gode og tykke i sålen og ikke særlig pene, men nå når snøen bare ikke var mer, gledet jeg meg til å ta dem i bruk.
Først en liten tur for å følge til skolen, langturene kan jeg vente litt med. Alltid greit å teste først. Dette er sko med annerledes såle, jeg vet at skobytte kan gjøre vondt i begynnelsen.

Har foreløpig bare godt å si om skoene. Om føttene mine derimot... steike så vondt et gnagsår kan gjøre...!

Det er sikkert mange som fører disse skoene. Jeg kjøpte mine på Løplabbet. En butikk jeg uansett alltid anbefaler pga. fagkompetansen de har - i tillegg til speilkasse og mølle, alt for å sikre at du får de skoene som passer dine føtter.



Hoka One - offisiel site




2 kommentarer:

  1. Fine sko!!! Og lurt med sko som attpåtil er gode å ha på! Jeg må ha meg noen gode sko å gå i, kanskje jeg da blir flinkere til å gå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode og riktige sko - for dine føtter, vel å merke - gjør så mye. Det gjør noe med oss å ha nye, fine sko. Dermed gir også det å gå, bruke dem, glede. Som igjen er bra for helsen.

      Det som er viktig er å huske på at vi alle har forskjellige føtter, vekt, bruker dem ulikt... derfor bruker jeg også mye penger på sko som skal tåle litt, dvs kroppen min.

      Slett