fredag 24. februar 2012

Siris kulturuke vol.l - The Descendants

Jeg har altså vært veldig opphengt i kaffe denne uken, samt at mitt royale jeg har fått blomstre. (men ble veldig satt ut av Estelle, hvem så vel den komme???). Men jeg har også vært veldig kulturell til meg å være. Kino og teater i fleng.

Filmen jeg så, og som jeg varmt vil anbefale, er The Descendants. Om en middelaldrende far som har jobbet og vært ganske fraværende i familien. Når hans kone havner i koma etter en båtulykke, får han sorg og et par døtre han ikke vet hva han skal gjøre med. Kona har vært utro og det er en tung og forvirrende tid. Alle har for mye å forholde seg til. Det jeg elsker med denne filmen, er at den er ekte. Det er ikke glanset og striglet. Selv om handlingen foregår på Hawai er det ikke glanset. Det er ekte, det er løv i svømmebassenget, det er kjøkken og stuer fulle av nips og shait, ingen er smellvakre (ok, George Clooney) men det er bustete hår og slaskete sandaler.



Din neste filmopplevelse?  Jeg ville gått for The Descendants.


Her kan du se traileren.

2 kommentarer:

  1. Jeg takker for tips! Dette så ut til å være en film jeg kan like! Og enig med Estelle - det var vel hakket mer uventa enn Tallulah... Aner vi en "finnedetmestuventanavn"-konk? ;)

    SvarSlett
  2. Herlig beskrivelse av filmen. En film der folk går i slaskete sandaler, den MÅ jeg bare se:)
    For øvrig synes jeg navnet Estelle er NYDELIG. Og det er kronprinsessen også.
    Anita E.

    SvarSlett